Årstafrun 22 martii 1799

Långfredag. Väderleken var klar men blåste litet. Efter något stökande och utröjning utur Skåpen i Salen klädde jag mig för att tillika med min son fara till Staden sedan han förut på förmiddagen varit till Sacrisberg och Holmen. Då vi knappast upstegit från bordet kommo Vesterstråle och dess fru hit på en helt kort visite, då de genast följde med oss öfver sjön. Jag och min Son åhörde Långfredags Conserten och voro sedan uppe hos Lundbergs att driska thée. Trängseln var så svår att man knappast kunde komma fram, därtill min Son och AdvocattFiskalen Aspling voro mig behjelpelige. På hemresan voro vi rätt nära att köra omkull med begge slädarna på lilla Nygatan uti det fatala vägelaget och djupa groparne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0