Årstafrun 18 martii 1799

Lika väderlek. Min man var till Staden. för att, till nästa måndags middag, som är annandag Påsk, invitera Lanshöfdinge af Uglas. Pappa spisade middag hos Vesterstråle, då han hemkom medhade han de trenne skådepenningar som Kongl: Patriotiska Sälskapet för Hästslagt tildömt Snickaren Tybeck, dess Bror och gesällen Kiettler, hvilka genast med vår Son återsändes till Herr Vesterstråle som deruti lofvat att gratis sätta öglor. Secreteraren von Schantz hitkom och fick alla de underrättelser om saken, som kunde fägna en god Patriot, hvilken derföre haft möda och kostnad osparad. Jag städade till en god del rum i gula kammaren, insatte där en hop contrefaits och utflyttade annatt i förstugo skåpet. Målaren strök tre väggar i salen och gick sedan till Staden att supa som jag tror.
En liten skjort- och lifstycks tvätt framgaf jag att i morgon tvättas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0