Årstafrun 14 martii 1799

Ännu continuerade det härliga vädret, med solsken och frisk luft.
Klockan 3 kom Snickaren tillbaka tillika med Boderus, som i moros bittida gick att köpa trädgårdsfrön, begge väl besupna så att Boderus vara nära att få örfillar af min kära man och fick mig af mig välförtjänta snäsor. Klockan 4 kom Herr Vesterstråle som hastigast hit, att visa en Häst som han skulle tilhandla sig för 50 plåtar. Med honom följde vår Son till Staden och kom om ett par timmar åter. Emedlertid hade Herrskapet på Holmen och fru Strandberg hirkommit och voro här qvar till klockan 12 om natten.
Vid dess många variationer uträttas af mig ingen réele syssla, blott litet stoppning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0