Årstafrun 13 martii 1799

Om morgonen var Estenberg här, och med honom kom Herr Kindberg, hvilken var här qvar till aftonen. Jag var till staden och åt middag hos Herr Vesterstråle.
När jag hemkom fingo vi besök på en kort stund af Kongl: Secreteraren Schoerbing och Dess fru samt Crefve Pottockij.
Derefter kom lieutenant Ros hit som förr aldrig varit här.
Kläddringen Klingstedt infant sig å nyo för att klistra papper vid fönster panelen i salebn och Snickaren Lundberg var borta förmodligen att supa upp några plåtar som han här förtjent. Om aftonen inräknade jag en del af lilla klädtvätten. Mitt ena unga Pommerantsträd visade nu en mängd utspruckna blommor, skön till utseendet och angemäna till luckten, som spridde sig kring hela rummet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0