Funderingar vid A&A:s kaffestund

Vi kom att prata om Tycho Brahe vid kaffet. Hade han verkligen silvernästipp, ägde han en tam älg, och varför säger man "en riktig Brahedag" om en dag kantad av missöden? Vår hemsidesredaktör Jens tycker att vi ska sätta fram en mikrofon och en kamera till våra kaffestunder, "det vore ren, oklippt underhållning till hemsidan." Jag fiskar upp ämnet tamt djur och berättar att jag just nu håller på att läsa Helena Henschens "I skuggan av ett brott", den så hyllade skildringen av de von Sydowska morden. Plötsligt dyker en bekant till mig upp på boksidorna. Det är visserligen inte är en tam älg utan en dito puma, Bob, som bodde i Höganäs under 1930-talet. En av romanfigurerna har träffat Bob vid en vistelse hos den legendariske bruksläkaren Gustaf Alling. Mina kollegor gapar, de tror mig inte riktigt förstår jag. Men Bob Alling har en egen hemsida, vi finner att han nådde den för en puma höga åldern av 14 år. Vår AD Tor tror att han "förslök" sig på en galosch - men, lägger han till, det kan ha varit ett rykte.


Kommentarer
Postat av: Miss Bob

Bob var dessutom en tjejkatt - en riktig puma alltså!

2008-09-18 @ 14:59:55
Postat av: zebbe

Hur i hela friden kunde han få tillstånd att ha en puma som husdjur?

2008-09-19 @ 07:02:50
Postat av: Sexy lingerie

Good post!I was very pleased to find this site.I wanted to thank you for this great read!Waiting for next post!

2012-05-16 @ 01:25:00
URL: http://www.utopia5230.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0