Flyttdags


Richard Thunér har hittat sin drömlokal. Nu flyttar Thunér Antikhandel norrut och öppnar sin butik den 13 oktober på Karlavägen 15 i Stockholm. Jag fångade honom under pågående målningsarbete för att höra mer om flytten.

"Äntligen har jag hittat en lokal med 4,30 i takhöjd", säger en belåten Rickard Thunér med penseln i hand. Dessutom finns här stengolv, nåt jag verkligen uppskattar.

Varför flyttar ni, undrar jag.

"Vi tyckte det var dags för en förändring, vi låg på en trafikerad gata och det kom ganska få till butiken, en trend jag tror många i branschen märker av."

Jaha, men varför satsa på en butik? Varför inte på internet istället?
"Lokalen är fantastisk och vi behöver förnya oss, vi har så att säga vuxit ur den gamla. Och hemsidan är under uppbyggnad. Vi hoppas nå kunder båda vägarna."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0