E-Type och XJ6

Nej, det var inte så svårt att förstå vems bil som var vems, och att det skiljer en hel nolla mellan dem. Jan-Erik, som för övrigt snart har lika många sportbilar som veckodagar har en E-Type från 1963 års Serie 1 coupe i mint condition med 3,8 liters motor. Färgen på lackeringen kallas "Gun Metal Grey" och bilen är importerad från Arizona under tidigt 90-tal. Min silverjagga från 1975 är en modell XJ6 Serie 2 med 4,2 liters motor och inte alls lika rostfri, har fel på elhissarna och gnisslar i starten. Men jag har dragkrok! Inte så sexigt på en jagga men jag kan ju haka på ett släp och frakta klumpiga skåp och byråar. En riktig bruksbil med andra ord.

image36
Trevligt! Jag tror jag stannar här.

image37

Jan-Erik som är veteranbilsentusiast står intill sin E-Type
på Jaguarklubbens torsdagsträff på Kärsön vid Drottningholm.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan!
ville önska en härlig fredag o helg :)
händer de nåt kul :=)?
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-09 @ 22:49:38
Postat av: Gustav

Ojojoj vilken läcker bil!! :=O

2008-05-15 @ 09:21:26
Postat av: hermes birkin replica

Bra artikel, ser fram emot uppdateringar. ihållande uppmärksamhet

2012-05-11 @ 02:35:26
URL: http://www.hermeshandbagoutlet.com/
Postat av: cheap Louis Vuitton handbags

ihållande uppmärksamhet

2012-05-12 @ 04:22:41
URL: http://www.hotstylehandbags.com
Postat av: Sexy lingerie

Good post!I was very pleased to find this site.I wanted to thank you for this great read!Waiting for next post!

2012-05-16 @ 01:15:51
URL: http://www.utopia5230.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0