Årstafrun 9 februari 1799

Den svåra kölden minskades i dag så att fönstren till häften aftinade mot aftonen då flera stop eller kannor vatten deraf uptorckades. Litet snösmöl för efven. Till middagen kom Herr Kindberg hit för att öfver natten ligga qvar och i morgon tidigt fara bort och tinga Skog åt oss och sig.
Min käre man var på ett par timmar till staden då Bleckert för första gången körde Svarta Hästarne för täckvagnen, hvilket gick bra. Målaren grundmålade hvarjehanda meubler. Mina Ena vackra påfogels ungtupp dog i dag och i går dog den stora Farrgalten.
Christina behagade änn ligga, utan att kunna namgifva hvad sjukdom hon hade, men hennes matlust var efter vanligheten så god, som hos en frisk dalkarl.
Mina 2 par kjortelsäckar handt jag färdiga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0