Årstafrun 27 februari 1799

Wäderleken mera mild och fugtig. Hans Abraham var förmiddagen till staden för att lösa sin Liutenants fullmagt hvilken då kostade i första utgiften 21 Ricksdaler.
Eftermiddagen följdes jag och min Son till Stan uti Vagn till Öfverste Gedda för att emot 360 Ricksdaler utbyta depositions sedelen för Hans Abrahams accord efter réglementet. Derifrån furo vi till Meublehandlaren Lundberg och sedan till Herr Vesterstråle hvilken öfvertalade mig att ock min man skulle komma dot som efven skedde, och var där till aftonen utom oss. Banco Bokhållaren Huldt, Notarien Videgren, Salonius och Revisorn hvilka alla spelade Boston. Soffan här i blå förmaket blef nu färdig af Kläddrängen Klingstedt och såg rätt bra ut. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0