Urbant med Erik Karlsson

Foto ERIK KARLSSON

 

Antik & Auktions mångårige medarbetare, fotograf Erik Karlsson, har under de senaste åren tillbringat mycket tid i Sydney, Australien.

– Under långa promenader har jag lärt mig uppskatta denna avlägsna plats och fascinerats av en färgskala som känns annorlunda från den i våra egna urbana miljöer, så när jag tillfrågades om att ställa ut på Aoseum föll sig valet naturligt, säger Erik Karlsson. Samtliga bilder är från den senaste australiensiska sommaren… mitt i den svenska vintern.

Utställningen URBAN–stadens färger visas på kulturhuset Aoseum i Åhus under tiden     3–25 september. Öppet lördagar och söndagar 13-16.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0