Årstafrun 16 martii 1799

Klar himmel. Förmiddagen var Pehr Estenberg här och till middagen kom Regements Commissarien Kindberg hit, hvilken till eftermiddagen hade hitstämt Färgaren Holm och Kyrcko-Ombudsmannen Bergman för att såsom Cautionister underskrifva det emellan Min man och Herr Kindberg uprättade arrende contract om Årstads egendom hvilket oom eij krank mellankommer är accorderat på 15 års tid. Snart sagt men länge att öfverlefva. Gud hjelp oss alla!!!
Jag var på ett par timmars visite vid Vestberga hos Änckefru Öfverstinnan Montegommerie, hvilken var obeskrifvligt glad att få se mig och mycket nöjd att höra det vl för Hästslagtens framgång gjordt och framdeles ärna göra oss all möda.
Till aftonen spisade de främmande herrar här, oagtadt jag hela dagen mådde illa böd jag till att roa laget med hvarjehanda små annecdoter och vackra ord.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0