7 januari 1799

Måndag. Mildt väder. Anders Kihlberg kom för att önska got nytt år, han sade sig nu vara som timmermans lärling antagen hos Byggmästaren Vickhardt. Hela dagen åtgick för mig att nu i ordning ställa, hvad som hela Helgen varit i bruk, och efven att få någorlunda rummen städade. Christina som i går för till sin mor, kom hem midagstiden. Hans Abraham var eftermidagen uti ärenden till Staden med liten släda.
Jag hade en högst fatale Hufvudverk, men var ändock glad derofver, att jag hela Hlegen mådt bra och varit munter.
Jag slog efven Socker och malde Cafée. Hans Abrahams nya fimmerstång blef af en infame Åkare afkjörd, hvarigenom han eij förrän klockan ½ 8 hemkom. och efter flera vidlyftigheter måste af Vesterstråle läna Dess fimmerstänger till hemfarten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0