26 januari 1799

Snögade förmiddagen, så att man eij trodde få visiter men klockan 11 kommo Fru Landberg och var till efter klockan 4 då Hans Abraham körde Henne till Holmen och Han for sedan till Staden uti några ärender för sin far, samt köpte åt sig ett litet Guld Pitscher med ett i Carniolsten graverat S. Jag hant nu änteligen färdigt min ena gråa ulstrumpa som jag började den 27 september förleden och den jag blott i skymningen ibland stickat några maskor på. Maken uplades nu i aftonstunden. Gud vet när den blir färdig.


Kommentarer
Postat av: Stickan

Du stickar ungefär lika snabbt som jag! ;-D

2009-01-26 @ 13:11:18
Postat av: ANNAANNAA

Fler som reagerar på samma sak som jag... inte går det snabbt för fru Reenstierna att sticka.

2009-01-27 @ 20:29:27
URL: http://htp://wonderings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0