HM + vintage = bra

Ur led är tiden – vi handlar kläder på ica, laddar mobilen på McDonald’s och åker till ikea för att bunkra pasta. Senast i raden av, låt oss kalla det affärsområdesutvidgningar, är HM’s nya serie home och nu slutar mitt gnällande – jag lyfter på hatten och applåderar satsningen. Dels har de gjort ett riktigt bra jobb, inte minst med sina samarbeten med duktiga illustratörerna Liselotte Watkins och Jesper Waldersten men framförallt vinner de mitt antikhjärta genom att till stora delar arrangera pinalerna med vintagegrejor. Det känns otroligt fräscht att se lite patinerade prylar i ett sånt sammanhang. Och om man får kosta på sig att vara lite trendorakel så kommer vi att få se ett ökat intresse i det unga segmentet. Läs mer i vår serie Unga handlare som startar i A&A nr 4.
Foto: Pia Ulin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0