Årstafrun 20 aprill 1799

Böndag. Rägn och Solsken ombytt lik aprill. Stormen var ganska häftig. Jag var, vädret till trots, så väl på révue hos Herr Kindberg uti derss mjölkammare och boningskammare, som ock uti min och stora trägården vid mina plantager samt vid bänkarne där jag så tobaks-, kål-, och rädisseplantor af större och mindre sort. Notmor som nu efter 16 veckor slutat sin notlagning här fick sin betalning och tog sitt afsked. Anders Kilhbergvar här att hälsa på oss, han var i dag rätt nykter och redig. Jag passerade dagen med att läsa en högst merckvärdig Historia om lilla blå fogell, hvilken bok jag fick läna af Snickaren Lundberg, som bland sina papper hade denna och flera vackra skrifna saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0