13 december 1798

Thorsdag. Sedan jag bortlagt den i går nyttjade paruren, tillagade jag prässylta av trenne Svinhufvuden. Förmiddagen var en Grosshandlare vid namn Svards här, och eftermiddagen for jag med Calesche till Staden. Jag var hos Lundberg och betalte en halv tunna Lax samt Smör som han åt oss upköpt. Hos Köpman Herr Schvardz och utog Kläde till byxor åt min Son, hos Vesterstråle och betalte med min mans egna penningar den Gudurkedja jag ville gifva honom till Julklapp men han eij ville af mig emotaga, efven hos cap: Röngren och såg början till Secreter Schantz portrait, med ännu många fler ärender och kom klockan 7 hem. Det blåste i dag rätt kalt och tungt att jag deraf fick helt ont uti ögonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0