Dubbelkolla alltid dina bud!

Av en händelse gick jag in på Auktionsverkets hemsida imorse för att kontrollera så att jag inte lagt bud på fel saker. Det rör sig om många tusenlappar och jag har som så många andra råkat svänga på siffran 6 och 9 eller låtit siffror byta plats sent en söndag innan stängning. Just nu är jag på jakt efter en ljuskrona och föll i fredags för två olika modeller från sent 1700-tal tidigt 1800-tal när jag var på stadsauktionsvisning i Frihamnen. Nu visar det sig att en av kronorna finns inte med alls på hemsidan och den andra har fått två auktionsnummer. Man kan alltså dubbelboka sig på samma takarmatur, därmed bjuder man mot sig själv, eller? Det är nog bäst att jag lyfter luren till auktionsföretaget.....


image18 Foto Stockholms Auktionsverk

Gustaviansk ljuskrona med utropspris 15 000 kr eller 30 000 kr. Varan visas på Stockholms Auktionsverk


Kommentarer
Postat av: Elin

Jobbigt att de inte är mer professionella än så här. Gör ju faktiskt att man som lite räddhågsen lätt drar sig från att bjuda överhuvudtaget. :=(

2008-04-27 @ 10:15:32
Postat av: Hermes Handbags

Bra artikel, ser fram emot uppdateringar. ihållande uppmärksamhet

2012-05-11 @ 02:17:16
URL: http://www.hermeshandbagoutlet.com/
Postat av: Louis Vuitton handbags

Mystisk gestalt. Ser ut som en spion under kalla kriget.ihållande uppmärksamhet

2012-05-12 @ 03:14:12
URL: http://www.hotstylehandbags.com
Postat av: Sexy lingerie

ihållande uppmärksamhet

2012-05-16 @ 01:06:09
URL: http://www.utopia5230.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0